• Gergő Márkus

Mi a Franchise?


A franchise koncepcióját 1960-ban dolgozták ki az Egyesült Államokban.  Ez egy olyan rendszer, amelyben a franchise-tulajdonos egy kiváltságot biztosít arra, hogy a nevét franchise díj fejében használják, valamint segítséget nyújt a szálloda kezelésében is. 



A franchise-t kétirányú ellátási rendszernek kell tekinteni.  A franchise szolgáltató bizonyos szolgáltatásokat és bizonyos jogokat biztosít a franchise-vevő számára.  Az egyszerű megértésért:  A franchise-nak joga van egy adott anyavállalat márkáját és üzleti modelljét meghatározott ideig használni.  Ez egy módszer a vállalkozás bővítésére, valamint a termékek és szolgáltatások terjesztésére egy szerződéses kapcsolaton keresztül! 


A Franchisor olyan vállalat, amely engedélyt ad harmadik félnek üzleti tevékenység folytatására védjegyük alatt.  Meghatározza azokat a termékeket és szolgáltatásokat, amelyeket nyújtani kell. 

A franchise-vevő olyan vállalat, amely a franchise-t adó engedélyét használja a kereskedelmi nevén történő üzleti tevékenység folytatására, a szerződés feltételeinek megfelelően. 

A vendéglátóiparban a Hotel Franchise homályosan hasonlítható össze egy lánccal, mivel ez egy irányítási megállapodás, amely bizonyos szolgáltatásokat (márka, foglalási rendszer, támogatás stb.) nyújt cserébe, hogy betartsák a meghatározott előírásokat és eljárásokat.  Más szavakkal, a szálloda márkáját más tulajdonos osztja meg.  A franchise szolgáltatások 3 szinten működnek.  

Mint módszerek és rendszerek, műszaki szolgáltatások és marketing.  


  • Módszerek és rendszerek: A bevált munkamódszereket a franchise vevő kapja kézikönyvek formájában,  ugyanakkor a franchise adó intézkedéseket is szervez a franchise vevő személyzetének képzésére.  

  • Műszaki szolgáltatások: Technikai szolgáltatásokat nyújt a különböző szakaszokban, segíti a pénzügyi támogatás megszerzését, elősegíti a tőkeköltségvetés létrehozását, valamint a fogyóeszközök - edények, evőeszközök, üvegáruk és ágyneműk stb. - beszerzését. 

  • Marketing: Marketing technikák,  a franchise adó nevét és annak szaktudását, logóját, feliratát, foglalási rendszereit, foglalási rendszereinek tulajdonjogát és még fontosabb partnerséget. 


További cikkekért, haza és nemzetközi állásajánlatokért, valamint szakmai gyakorlati lehetőségekért kövess minket a Facebookon és Instagramon is.


#Franchise

36 megtekintés0 hozzászólás