• Gergő Márkus

A Halál-völgyön és Yosemite Nemzeti Parkon át San Fransiscoig - USA Trip Part 2

Vegas után San Francisco felé vettük az irányt bérelt autónkkal. Érintve a Halál-völgyet, félúton megaludva Fresnoban, majd megnézve a Yosemite Nemzeti Parkot. Ez egy jó 14 órás út, 1223 km-rel..

Bérelt autó USA

Az út szépsége annak változatosságában rejlik. A semmi közepére épült, 0-24-ben nyüzsgő Las Vegas, egész Észak-Amerika legszárazabb és legmelegebb pontja a Halál-völgy, majd a csodás természeti adottságokkal rendelkező, sziklás, erdős Yosemite Nemzeti Park, végül pedig az óceán partján lévő, amerikai viszonylatban is elég furcsa és különleges metropolisz, San Francisco.

A Halál-völgyhöz közeledvén kicsit letérvén a főútról és kimondva kimondatlanul eltévedvén, rátaláltunk egy gyönyörű védett területre és annak tavára. Egy igazi oázis a kietlen vidéken, ahol alapesetben “a madár se jár”.

Crystal Reservoir

A Death Valley a Föld egyik legforróbb területe. 1913. július 10-én 56,7 °C-ot mértek, ami azóta is rekord az Egyesült Államokban és ez a Földön mért legmagasabb hőmérséklet. A nappali átlaghőmérséklet júliusban eléri a 47 °C-ot, és nem ritkák az 50 °C fölötti értékek. Száraz, sivatagos terület, az éves csapadékmennyiség a völgyben kevesebb mint 50 mm.

A Nemzeti Park területén közel egymáshoz több látványosság található és mindegyik, mintha egy egészen más pontjára csöppentünk volna a Földnek.

Első megállónk A Zabriskie Pointhoz, egy sziklás részhez vezetett, ahonnan csodás kilátás nyílt és tökéletes fotózási pont volt. Azt mondják, napkeltekor és napnyugtakor a legszebb, amikor a sziklák alakját kihangsúlyozzák a sötét árnyékok.

Zabriskie Point
Zabriskie Point szikláinál

Második megállónk, az Ördög Golfpályáját érintve a Badwater-medence, magyarul Rosszvíz volt. Ez az

USA legmélyebben fekvő pontja, 86 m-rel van a tenger szintje alatt. A tóban források törnek fel, ezért itt mindig van víz. Télen több, nyáron kevesebb, mert hamar elpárolog. A tó vize háromszor sósabb a tengernél, innen a hely neve. A tó mellől indul évente a világ egyik legextrémebb és legnehezebb versenye, a Badwater maraton. A futóknak 217 km-t kell megtenniük a Mount Whitney hegy lábáig. Út közben három hegyvonulaton kelnek át, összesen 4000 m szintemelkedéssel.

Utolsó megállónk a Homokdűnék meglátogatása volt. Itt állva, olyan mintha az egész vidék egy nagy sivatag lenne, pedig valójában (egy igazi sivataghoz képest) igen kis része az a Halál-völgynek. Legmagasabb dűnéi 30m magasak és itt is elmondható, hogy napkeltekor vagy napnyugtakor a legszebb, amikor az árnyékok kihangsúlyozzák a formákat és a távolban lévő kopár hegyek lélegzetelállító hátteret adnak a homokdűnéknek.

Sivatag a Halál-völgyben

A sivatagi résztől elindulván igen kezdett esteledni, ami a Halál-völgyben - legalábbis a filmekben - nem túl sok jót jelent. Hát még úgy, hogy szállásunkig Fresnoig jó 5 órás vezetés várt ránk, a hegyen át, szerpentines utakon, sötétben, közel sem teli tankkal. Na jó, azért benzin volt elég a kocsiban, de a fél alatti tank és annak folyamatos ürülése a sötét kietlen vidéken, ahol szó szerint egy villanypózna sem volt, elég rémisztő. A hegyen átkelve aztán az első kis település benzinkútjánál meg is álltunk és utólag azért még tudtunk volna menni akár jó pár kilométert…

Másnap a Yosemite Nemzeti Parkot érintve mentünk San Franciscoba. Ezen az egészen fantasztikus területen sajnos csak pár órát tudtunk eltölteni, pedig akár egy egész hetet megérne. Nagyon sok túrázási, hegymászási, kempingezési lehetőség van, elképesztő sziklákkal és vízesésekkel. Na meg persze medvékkel, amikre mindenhol tábla figyelmeztet. Mi is megálltunk egy vízesésnél, ami alá!!! be is sétáltunk, valamint autóval leparkoltunk pár kilátónál és készítettük el kirándulásunk egyik legszebb képeit.

Reméljük lesz lehetőségünk egyszer még ide több napra is visszatérni, mert az biztos, hogy a túrázás szerelmeseinek nem csak Amerikában, de az egész világon nem sok fantasztikusabb hely van, mint a Yosemite Nemzeti Park.

Estére megérkeztünk a Csendes-óceán partjára és ami még jobban hangzik, San Franciscoba.

Hogy tölthetsz gyakorlatot külföldön, hogyan juthatsz ki dolgozni az USA-ba és utazhatod be azt? Kövess minket a Facebbokon, Instagramon vagy a HoPro FB oldalán és írj nekünk bátran üzenetet!