Mi a butikhotel jelentése / meghatározása a vendéglátásban?


A Boutique Hotel egy kicsi és meghitt szálloda, stílusos dizájnnal és személyes jegyekkel. Egyedülálló jellegű és megkülönbözteti magát a többi szállodai márkától. Örökségéhez híven kiváló és személyre szabott szolgáltatásokat nyújt a vendégeknek és jellemzően divatos városi helyen található.

A kifejezést kezdetben az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban használták. Míg az első butikhotelek 1981-ben nyíltak meg Londonban és San Franciscóban, a „butik” kifejezés 1984-ben született, amikor Ian Schrager és üzleti partnere, Steve Rubell megnyitották a New York-i Morgans Hotelt, összehasonlítva azt egy „butikkal”.

Bár ez nem egy meghatározott szállodakategória, a butikhotel jellemzői alapján meghatározható:

Méret: Kicsi és kompakt, 10-100 szobával, az intimitás és a magánélet érzésével
Egyéniség: egyedinek kell lennie egy személyiséggel
Design: Az építészet és a belsőépítészet egyedi és előkelő. Dekoráció, esztétika és a részletekre való odafigyelés, téma jellemző a butikhotelre.
Karakter: Önálló szellemű. Szórakoztató és funky, divatos és páratlan.
Elhelyezkedés: Általában a legdivatosabb és legnívósabb városi területeken található. Divatos, élénk, feltörekvő helyeken vagy csúcskategóriás lakónegyedekben.
Kultúra: Örökségükhöz híven a helyi ízeket ünneplik.
Szolgáltatás: A butikhotelek szempontjából kiemelkedő jelentőségű a rendkívül személyre szabott szolgáltatás.
Gasztronómia: Divatos és helyi eredetű. Kiváló minőségű, autentikus konyha
Ügyfélkör: Egyéni és elegáns, mint maguk a szállodák.


Angolul szeretnéd elolvasni? Kattints ide.

Lásd még:

Boutique Hotel